طراحی سایت
يكشنبه 27 آبان 1397.

آرشيو اطلاعات و اسناد پروژه‌ها

 

چرا بايد از ابزارهاي آرشيو و مديريت اسناد استفاده نمود؟

تمامي سازمانها، شرکتها و وزارتخانه ها بدون توجه به اندازه و نوع سرويس و خدماتي که ارائه مي نمايد، در طول دوران حيات خود به توليد حجمهاي بسيار زيادي از اطلاعات و اسناد مبادرت مي نمايند که با گذشت زمان نيازمندي به مديريت آن اسناد و اطلاعات جزو بزرگترين دغدغه هاي مديران آن سازمانها خواهد گرديد. يکي از مهمترين بخش اطلاعات و اسناد مربوط به هر سازماني اطلاعات تجاري هر شرکت و سازماني مي باشد، از آنجا که بسياري از شرکتهاي فعال در حوزه وازرت نيرو فعاليتي مبتني بر خدمات مهندسي دارند، لذا نگهداري اطلاعات و اسناد و نيز امکان تعامل با ديگر ذينفعان در قالب زير ساختارهاي فناوري اطلاعات از اهميت بسيار بالايي برخوردار بوده و منجر به کاهش هزينه‌ها در کليه سطوح مي گردد. 

به همين منظور، انتخاب ابزارهاي نرم‌افزاري مناسب جهت استفاده در راه حلهاي مديريت آرشيو و اسناد سازماني از اهميت بسزايي برخوردار مي باشد. سامانه هاي نرم‌افزاري مختلفي جهت مديريت آرشيو در بازار مورد استفاده قرار مي گيرد که يکي از رايج‌ترين‌ها آنها زيرساخت نرم افزاري SharePoint محصول شرکت مايکروسافت است. در سالهاي اخير استفاده از محصول مذکور وسعت زيادي پياده کرده و در سازمانهاي بسياري مورد استفاده قرار گرفته است.

 شيرپوينت چيست؟

اين فناوري اولين بار در سال 2001 ميلادي توسط شرکت مايکروسافت به منظور فراهم آمدن بستري مناسب جهت تعاملات دروني سازمانها ارائه گرديد. اين  فناوري و محصول مربوطه در سال 2003 با معماري جديد و امکانات سفارشي‌سازي (امکان Web Part معادل پورتلت‌ها در فناوري جاوا‌) گسترده بروزرساني شد. اين محصول سريعترين رشد فروش را در تاريخ محصولات مايکروسافت به خود اختصاص داده است.

در اين سند به معرفي امکانات کلي شيرپوينت با نگاه به نيازهاي سازماني شرکتهاي مهندسين مشاور جهت کنترل مستندات فني خواهد پرداخت. در فصل ابتدايي به معرفي معماري و ابزارهاي اصلي محصول شير پوينت خواهيم پرداخت و در بخش دوم به بررسي راهکارهايي جهت استفاده از شيرپوينت در کنترل مستندات فني خواهيم پرداخت.

 

براي کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه فايل را دریافت نمایید.